Topkarakter i kundetilfredshedsundersøgelse
Konsulent- og analysefirmaet Bülow Management A/S har netop opgjort kundetilfredsheden af modulproducenten Scandi Bygs nyligt afleverede byggeri, Gartnergården. Her scorer Scandi Byg topkarakterer i kundetilfredshed, og ifølge Bülow Management ligger projektets kundetilfredshed og -loyalitet helt i top på et unikt niveau sammenlignet med bygge- og anlægsbranchens benchmark.
Ifølge den netop opgjorte BNKI Kundetilfredshedsrapport fra konsulent- og analysefirmaet Bülow Management A/S, som har 10 års erfaring med at hjælpe virksomheder med evaluering af større byggeprojekter, placerer modulproducenten Scandi Bygs projekter sig blandt de bedste i bygge- og anlægsbranchen, når det kommer til kundetilfredshed og -loyalitet.
Scandi Byg har nemlig netop scoret 100 procent i kundetilfredshed og 100 procent i kundeloyaliteten på byggeriet Gartnergården i Høje-Taastrup, der er Danmarks første svanemærkede ældreboliger. Scandi Byg får dermed den højest mulige karakter i undersøgelsen.
- Vi er naturligvis meget stolte over, at vi udover at kunne levere de første svanemærkede ældreboliger med Gartnergården også kan levere et byggeri til en meget tilfreds bygherre. Det er altafgørende, at vores kunder er tilfredse, og at vi leverer et godt resultat, og derfor er det fantastisk, at vi ligger helt i top på både kundetilfredshed og -loyalitet, siger administrerende direktør i Scandi Byg, Christian Halken.
I undersøgelsen er der taget udgangspunkt i de indsatser og præstationer, som Scandi Byg har leveret på projektet både før, under og efter, hvilke er blevet bedømt af KAB, der er byggeforretningsfører for AKB, Taastrup, som har været bygherre på Gartnergården.
- Vi er ovenud tilfredse med Scandi Bygs præstation, planlægning og ikke mindst det helt fantastiske samarbejde. Planlægningen har været grundig og struktureret, og Scandi Byg har været yderst proaktiv og formået at være på forkant gennem hele projektet. Vores ønsker til Gartnergården er blevet til virkelighed takket være et tæt og løsningsorienteret samarbejde med blandt andet Scandi Bygs kvalitetsbevidste projektleder på sagen, fortæller projektudviklingschef hos KAB, Marianne Sejerbo.
Blandt Danmarks bedste
Bülow Management A/S, der står bag undersøgelsen, har gennem branchekonceptet BNKI KundeFokus i perioden 2016 til 2020 indsamlet mere end 1.100 kundetilfredshedsmålinger i bygge- og anlægsbranchen. Og på baggrund heraf har virksomheden udarbejdet en samlet analyse over tendenserne i branchen. Ifølge analysen placerer Scandi Bygs projekt Gartnergården sig blandt landets bedste målt på kundetilfredshed og -loyalitet.
- Kundetilfredshedsundersøgelsen er baseret på den anerkendte EPSI-standard for kundetilfredshed. Yderligere tager undersøgelsen udgangspunkt i en række spørgsmål om blandt andet planlægning, projektstyring, samarbejde og rådgivning. Resultatet for det aktuelle projekt er blevet sammenholdt med byggebranchens benchmark via Byggeriets Nøgletals og Kundeindeks, og her viser resultatet, at Scandi Bygs projekt Gartnergården placerer sig 17 procentpoint højere end byggebranchens benchmark på kundetilfredshed, og 13 procentpoint højere end branchens benchmark på kundeloyalitet. Det svarer dermed til et ’unikt højt niveau’ i forhold til EPSI-standarden, forklarer chefkonsulent hos Bülow Management A/S, Casper Friland Vindbjerg, og supplerer:
- Bygherren har på dette projekt givet Scandi Byg 100 point i spørgsmålet om, hvorvidt Scandi Byg lever op til idealet om at være den perfekte virksomhed. Og det er langt fra alle virksomheder, der opnår en så flot score.
Udover Gartnergården har Bülow Management A/S også foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse på Scandi Bygs svanemærkede byggeri Gaardhaverne i Høje-Taastrup, der består af 38 rækkehuse. Også her placerer Scandi Byg sig blandt de bedste målt på både kundetilfredshed og -loyalitet.